Czemu dobrze jest zlecać jednostce zewnętrznej co-packing?

Z kilku różnych opakowań produktów przygotowuje się komplety, jakie trafiają potem do sprzedaży. Proces ów zwany jest konfekcjonowaniem. Pomimo pozorów co-paking nie jest łatwym zadaniem, dlatego producenci częstokroć decydują się na jego outsourcing. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej, nie muszą w sposób aktywny uczestniczyć w całej akcji, a wyłącznie w jej startowej fazie, zatem drobiazgowych uzgodnieniach tyczących się zestawów promocyjnych oraz ewentualnie w zakupie komponentów (zobacz szczegóły). Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z przyjętymi założeniami, wydanie towaru, a nierzadko też za dystrybucję artykułów do odbiorcy końcowego.
Które sektory najczęściej korzystają z co-pakingu? Można wspomóc się w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając kolejne półki w hipermarkecie i wypatrując specjalnych kompletów promocyjnych. Największą ich ilość możemy odnaleźć w sektorach branży spożywczej oraz chemicznej. Dużą część stanowią opakowania kosmetyczne. Zaraz za nimi kryje się branża elektroniczna oraz prasa (prasa belująca) (zamieszczanie uzupełnień do pism, wklejanie próbek produktów, itp.).