Czemu dobrze jest zlecać jednostce zewnętrznej co-packing?

Oferty promocyjne są nieodłączną częścią każdego biznesu. Upominki dorzucane do produktów bądź zestawy „2 w cenie 1” na stałe zagościły w propozycjach wytwórców. Zamiast samemu organizować co-paking towaru na potrzeby akcji promocyjnych, warto go outsoursować. Jakie zyski odnosi wtenczas zleceniodawca?

Najprościej mówiąc co-paking to sporządzenie zestawów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne

Autor: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Źródło: http://benjaminmoore.pl/

Z kilku różnych opakowań produktów przygotowuje się komplety, jakie trafiają potem do sprzedaży. Proces ów zwany jest konfekcjonowaniem. Pomimo pozorów co-paking nie jest łatwym zadaniem, dlatego producenci częstokroć decydują się na jego outsourcing. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej, nie muszą w sposób aktywny uczestniczyć w całej akcji, a wyłącznie w jej startowej fazie, zatem drobiazgowych uzgodnieniach tyczących się zestawów promocyjnych oraz ewentualnie w zakupie komponentów (zobacz szczegóły). Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z przyjętymi założeniami, wydanie towaru, a nierzadko też za dystrybucję artykułów do odbiorcy końcowego.

Które sektory najczęściej korzystają z co-pakingu? Można wspomóc się w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając kolejne półki w hipermarkecie i wypatrując specjalnych kompletów promocyjnych. Największą ich ilość możemy odnaleźć w sektorach branży spożywczej oraz chemicznej. Dużą część stanowią opakowania kosmetyczne. Zaraz za nimi kryje się branża elektroniczna oraz prasa (prasa belująca) (zamieszczanie uzupełnień do pism, wklejanie próbek produktów, itp.).

Co-paking wskazane jest outsoursować, gdy firma znajdzie się w jednej z następujących sytuacji: spodziewa się szczytu sprzedażowego, nie ma doświadczenia w co-pakingu, lub pragnie obniżyć koszta. Co-paking warto polecić firmie zewnętrznej w momencie, gdy firma ma tak zwane szczyty handlowe w ciągu roku. Może to być okres świąt Wielkiej Nocy, Walentynek bądź np. wakacje. Jest to czas nadzwyczaj pracowity i firmy często nie są w stanie samodzielnie wykonać tylu kompletów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Kolejną sytuacją jest brak doświadczenia w co-pakingu (na www pełna oferta). Warto wówczas temat przekazać jednostce, która to specjalizuje się w tejże usłudze, posiada doświadczonych pracowników, odpowiednie maszyny, wymagane certyfikaty, itd.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,